הרפורמה במערכת המשפט: דיון סוער בין הפעילים

    אייל ראובן 1 Comment on הרפורמה במערכת המשפט: דיון סוער בין הפעילים

    פעיל השמאל יריב אופנהיימר ועו"ד זאב לב מהתנועה למשילות ודמוקרטיה בדיון סוער ב"מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן ודוד חכם על הרפורמה שמתכנן שר המשפטים יריב לוין | האזינו

    צילום: Jonathan Shaul/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל "שלום עכשיו" לשעבר, פעיל השמאל יריב אופנהיימר פתח את הדיון: "הייתי בהפגנה, זה לא זעקת שבר, זהו מאבק אמיתי על חוקי המשחק הדמוקרטי, הממשלה יכולה להחליט על הרבה דברים שהיא רוצה, אבל לא יכולה להחליט שהיא תחליט על הכל כל הזמן".

    "השופטים היום הרבה יותר שמרנים, החרדים עתרו לבג"ץ בעניין תקנת המעונות, והוא התערב ובגלל עילת הסבירות הוא דחה את הרפורמה" הוסיף אופנהיימר.

    עו"ד זאב לב: "עד שנות ה 90 היו כללי משחק, הכנסת חוקקה ובית המשפט שפט. בית המשפט עשה עצמו השולט העליון. אם דיברת על הכשרת מאחזים – בית המשפט פסל את חוק ההסדרה" אמר לעמיתו לדיון.

    יריב אופנהיימר: "אני נגד אלימות, אבל צריך להפעיל כח נגד הרפורמה, למשל לשבות בכל האוניברסיטאות, או שכל המורים ישבתו, זה לא מאבק על משילות – זה מאבק על שינוי כללי המשחק. אנחנו יצאנו להגן על כל הציבורים, על כל המיעוטים בישראל שימצאו את עצמם מול חוקים בעייתיים".

    עו"ד זאב לב: "אנחנו רוצים לשלוט בעצמנו, לא צריכים את בגץ שיעזור לכנסת מה להחליט. הם מתנהגים כמו בריון שכונתי שכשנוגעים לו במה שחשוב לו הוא עושה מה שהוא רוצה".

    האזינו לשיחה:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      קשה להבין – ואת זה צריך לומר לכל המסיתים, כולל הנשיאה בעצמה – אם זה כל כך גרוע, למה בשום מדינה בעולם לא קיים סגנון משפטי כזה?